Persoonlijk profiel

Ik ben iemand die graag onderzoekt en uitprobeert wat het beste bij mij past. Tijdens mijn werk en projecten merk ik dat ik het fijn vind om ideeën concreet vorm te geven, maar ook om na te denken over de strategie erachter. Ik kijk met verschillende perspectieven ergens tegenaan, leer van anderen en zoek uit welke aanpak het beste werkt. Daarnaast vind ik het belangrijk om in een team te werken waarin samenwerking en open communicatie centraal staan, en waarin ik ook mijn eigen creativiteit kan inzetten.

Waar wil ik
naartoe?

Wat biedt
de stage?

1

2

Wat ik tijdens mijn stage vooral wil ontdekken, is welke kant van marketingcommunicatie en contentcreatie mij het meest aanspreekt. Of dat nu meer richting design gaat, strategie, of juist iets daartussenin. Ik ben nieuwsgierig naar wat bij mij past en waar ik echt goed in kan worden.

Binnen deze stage krijg ik de kans om dat te onderzoeken. Het biedt me de mogelijkheden om praktijkervaring op te doen, mezelf uit te dagen in verschillende projecten en te zien hoe het er in een professionele omgeving echt aan toe gaat. Voor mij is dat een kans om te leren, te groeien en hopelijk ook mijn eigen ideeën en creativiteit in te brengen.

DISC-profiel

Ik ben volgens mijn DISC-profiel een CS-type. Dat houdt in dat ik graag dingen netjes en op orde heb, maar ook dat ik vaak rustig en op mezelf ben. Af en toe kan ik wat terughoudend zijn, zeker in nieuwe situaties, en soms lijkt het alsof ik een beetje chaotisch ben – maar altijd op mijn eigen manier, waardoor het toch nog ergens gestructureerd blijft.

Ik heb best hoge verwachtingen van mezelf en ben vaak kritisch over wat ik doe, maar dat helpt me ook om dingen goed af te ronden. Ik luister graag naar anderen en help waar ik kan, en mensen kunnen op me rekenen. Ik werk het liefst gestructureerd en overzichtelijk, maar ik probeer ook flexibel te blijven en te zien wat er wél lukt, in plaats van me druk te maken over alles wat nog beter kan.

Startmeting

Leerdoelen

Innoveren

(01)

Komend jaar wil ik mijn creativiteit versterken door bij opdrachten minstens één keer actief een trend of ontwikkeling uit mijn vakgebied te onderzoeken en daar een vernieuwend idee of concept uit te halen. Zo leer ik nieuwe inspiratiebronnen te gebruiken en innovatieve oplossingen toe te passen.

Plannen & prioriteren

(02)

Ik wil realistische planningen leren maken en me eraan houden door iedere week vooraf mijn taken in te plannen en deze dagelijks kort te checken. Hierdoor begin ik op tijd, werk ik gestructureerd en voorkom ik onnodige stress.

Projectmanagement

(03)

Ik wil mijn eigenaarschap vergroten door bij projecten mijn keuzes en voortgang regelmatig zelf te onderbouwen en terug te koppelen, in plaats van steeds bevestiging te vragen. Zo word ik zelfverzekerder in mijn beslissingen en neem ik meer verantwoordelijkheid voor het eindresultaat.

Flexibel inzetbaar

(04)

Ik wil nieuwe vaardigheden ontwikkelen die mij sterker maken binnen het werkveld van mijn stagebedrijf. Dit doe ik door zowel mijn contentcreatie te verbeteren als door praktische ervaring op te doen in andere marketingactiviteiten, zoals bijvoorbeeld social mediamanagement of campagne-analyse, zodat ik een breder inzicht krijg in het marketingproces.